Az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament politikai megállapodást kötött a grúz állampolgárok vízumkötelességének eltörléséről.

2014 június 27-én a brüsszeli és grúz vezetők aláírták az Európai Unió és Grúzia közti társulási egyezményt, ami július 1-én hatályba lépett. A vízummentesség megadását március 9-én az Európai Bizottság kezdeményezte, miután az ország megfelelt az ezzel szemben támasztott követelményeknek. Július 7-én az Európai Parlament külügyi bizottsága szintén javasolta a vízummentesség megadását Ukrajna, Grúzia és Koszovó számára. A folyamatot később hátráltatták az Európai Parlament és a Tanács közt a vízummentesség eltörlésének folyamatáról folytatott tárgyalások.

A beiktatást az Európai Parlament is megszavazza azt megelőzően, hogy az Európai Unió Tanácsa elfogadná. December 9-én a Ria Novosztyi hírügynökség arról számolt be, hogy a vízummentesség megadásáról december 15-én fog szavazni az Európai Parlament.



http://www.hidfo.ru/2016/12/megallapodasra-jutottak-gruzia-vizummentessegerol/