eu-560593

 

Egy neves brit történész arra figyelmeztet, hogy a történelemről festett hamis képpel próbálják népszerűsíteni a mélyebb uniós integrációt az iskolákban.

David Abulafia, a Cambridge Egyetem professzora szerint a történelemkönyvek félrevezető képet festenek az állampolgárság mibenlétéről, hogy ezáltal azt az érzetet keltsék, mintha az európai egység egy történelmi hagyomány lenne.

Rámutatott, hogy a Németországban és Franciaországban kiemelt jelentőséggel kezelt uniós integráció kezd Nagy-Britanniába is „beszivárogni”.

„Egyelőre viszonylag gyengéd törekvés tapasztalható annak érdekében, hogy létrehozzák az európai állampolgárság érzetét, mégpedig a történelemről festett hamis kép segítségével, hiszen Európa történelmét javarészt a megosztottság, nem pedig az egység jellemezte.”

„Azok az időszakok, például Napóleon, Hitler vagy kelet-európai viszonylatban a Szovjetunió hatalma alatt, nem nevezhetők éppen pozitív példáknak és igencsak szörnyen végződtek. Megpróbálják fehérre meszelni az európai történelem disszonáns elemeit, hogy egy idealizált képet tárjanak elénk.”

Abulafia professzor a témában írt új tanulmányának közzétételét szándékosan egy 30 történész által Nagy-Britannia és az EU kapcsolatának átgondolása érdekében indított kampány indításához igazította. A tanulmány felhívja a figyelmet, hogy „az Európáról festett hamis kép eltereli a figyelmet a valós helyzetről”.

A professzor kifejti, hogy a gyerekekkel azt is el akarják hitetni, hogy „az európai állampolgárság felülírja a nemzeti elkötelezettséget”.

„Azt mondják nekünk, hogy valamennyien az európai „demos” vagyis nép tagjai vagyunk, ugyanakkor szinte semmi sem támasztja alá, hogy ez a „demos” akár a jelenben akár a múltban valaha is létezett volna.”

Más történészek Joszif Sztálin diktatúrájához hasonlították az európai egység megvalósítására irányuló törekvéseket.

Matthew Elliot, a történészek által indított kampány vezetője szerint az egységes európai identitás nemcsak „tolakodó, de veszélyes is”.

„Az EU hivatalos mottója az „Egység a sokféleségben”, egyébként dicséretes filozófia lenne, ám sajnos a valóságban az EU politikája és számos intézkedése éppen a sokféleség eltörlését célozza, és az Európára jellemző sokszínű történelem helyére egy egységes és mesterséges „európai” kultúrát próbál állítani,”

nyilatkozta a történész a Telegraph-nak.

„Az Európai Bizottság multimilliárd eurós propaganda hadjárata, ami sok ezer brit tudóst finanszíroz különböző alapok és akadémiai posztok formájában, uniós propagandával itatta át a használatban lévő tankönyveket,”

nyilatkozta Paul Nuttall, az UKIP párt helyettes vezetője.

„Ezek az EU pártolók a nem létező „közös európai kultúrára” vonatkozó hazugságokkal és az európai történelemről festett torz képpel próbálják népszerűsíteni projektjüket, az „Európának” nevezett országot.

Ez kimeríti a hatalommal való visszaélés fogalmát az EU részéről. A brüsszeli elit úgy érzi, hogy joga van felülírni nemzetünk és a kontinens sok más nemzetének történelmét egy olyan saját maga által kreált történelemmel, ami azt sugallja, hogy minden út elkerülhetetlenül az Európai Egyesült Államokhoz vezet.

Forrás: express.co.uk

http://idokjelei.hu/2015/03/a-tortenelemrol-festett-hamis-keppel-eroltetik-az-unios-integracio-ideologiajat-az-iskolasokra/