Leghatékonyabb környezetkímélő autó teljes egészében kenderből!
Talán sosem gondoltuk volna, hogy egyetlen növény képes megoldani a világ problémáinak jelentős részét. A kendernek 50 ezer fajta felhasználása létezik, ám sok helyen még mindig illegális a termesztése és felhasználása. A ruhától kezdve az orvosságig, textíliáig, üzemanyagig stb., bármi készülhet belőle, ezért a kender hatalmas fenyegetést jelent a különböző magánvállalatok számára, melyek irányítják az energia-, egészség-, és egy sor más ipart.

 

 

Mindezen vállalatok óriási profitcsökkenést szenvednének el, ha a kendert teljes mértékben legalizálnák. Itt most az egyik fő területre, az autóiparra fókuszálunk.
A világ legkörnyezetbarátabb autója a Kestrel, melyet Kanadában tervezett egy Calgary központú, Motive Industries nevű cég. Ellentétben az Egyesült Államok kormányával a kanadai kormány nyitott a kender gazdálkodásra, és aktívan támogatja az ipari méretű kendertermesztést, mely poteniális előnyökkel jár számunkra és a környezetünkre.
A jármű 90 km-es óránkénti sebességre képes, és körülbelül 160 kilométeres hatótávolságal rendelkezik, mielőtt töltésre volna szüksége. A Quebec-i központú TM4 Electrodynamic Systems motorja hajtja az autót.
Tömege nagyjából 1100 kilogramm, és nagyon kedvező ára van, tekintettel arra a tényre, hogy a kendert nagyon könnyű termeszteni, és semmi másra nincs szüksége, csupán napfényre. Négy utas szállítására alkalmas, és a gyártás elindulását követően már ebben az évben elérhető lesz.
Az autó karosszériája teljesen ütésálló, és az egész kenderből készül. Amikor az autókra gondolunk, akkor az üzemanyag, acél és a szennyezés jutnak eszünkbe. Bár volt néhány innovatív és vonzó kinézetű autó az utakon, nehéz figyelmen kívül hagyni a puszta környezeti hatást, amit a modern autók okoznak.
Nem ez az első alkalom, amikor egy kenderből készült autó nagy port ver fel, hiszen emlékezzünk csak Henry Fordra, aki több mint egy évtizedet töltött T-modell-jének kifejlesztésével. Ez az 1940-es években történt, és teljes egészében kenderből készült. Az autó 10-szer erősebb volt, mintha acélból készült volna, és úgy tervezték, hogy kenderből készült bioüzemanyaggal működjön.
Erről bővebben:
Amikor az autókra gondolunk, akkor eszünkbe jut a benzin, az acél, a szennyezés stb. Nos neked talán nem, de nekem más is eszembe jut róla. Annak ellenére, hogy van néhány innovatív és vizuálisan vonzó autó az utakon, nehéz figyelmen kívül hagyni a puszta környezeti hatást, melyet a “modern” járművek hoznak létre.
De mi lenne akkor, ha az autók nem azon az úton járnának, melyen ma teszik? Ha bármilyen alternatív információ után kutatsz, akkor már bizonyára tudod, hogy ez igaz, különösen ha figyelembe vesszük, hogy már ma is létezik a technológia, mely az autókat intelligensebbé, biztonságosabbá és környezetbarátabbá teheti (nincs szükség fosszilis tüzelőanyagra).
Tudtad, hogy Henry Ford több mint egy évtizedet töltött a T-Modell autójának kutatására és megépítésére, amely nem csak hogy kenderből készült el, hanem arra tervezte, hogy kender bioüzemanyag hajtsa? Történt bármi ezzel az ötlettel?
Henry Ford első T-modelljét kender üzemanyag hajtotta, és az autó maga is kenderből készült, melyet Ford a nagybirtokán termesztett. Az autó, mely “a földből nőtt ki” kender műanyag panelekből épült, mely 10-szer erősebb az acélnál.
Belegondolva, hogy a nagy autógyártó egyik alapítója megpróbált a világnak egy olyan járművet adni, amely biztonságos , erős és tiszta a környezet számára, de a találmányát elnyomták, ez kissé szomorú.
Hogyan jutottunk el egy ilyen nyilvánvaló és értelmes felfedezéstől a benzin, az acél és más nem harmonikus anyagok használatáig?
Fontos nem elfeledni, nem csak az anyag használata közben fellépő szennyezési tényezőt kell megnézni, hanem a nyersanyag gyártása és előállítása során keletkező hatásokat is. A kendert vizsgálva megfelel minden környezetvédelmi szabványnak ami ma létezik, sőt még azokon is túltesz.
Ennek a technológiának az elnyomása nagyrészt annak a ténynek köszönhető, hogy a kendert 1937-ben törvényen kívül helyezték az Egyesült Államokban, mivel káros hatással lett volna sok erős iparágra abban az időben.
Ez a rövid 1941-es filmrészlet Ford kender járművének az erejét mutatja be, valamint a kender alapú járművek és üzemanyagok lehetőségét. A kender fényes jövő előtt áll. A tilalom nem biztos, hogy örökké tart, a téma körül felmerült hatalmas figyelem miatt.
Henry Ford műanyag kender autója 1941-ből :http://ift.tt/1Meawe0
Jó arra gondolni, hogy az egyik nagy autógyártó cég alapítója megpróbált a világnak egy olyan járművet adni, ami biztonságos, erős és a környezet számára tiszta. Ugyanakkor szomorú, hogy a találmányát sikerült elnyomniuk az olaj-, és más tömegiparban érdekelt vállalatok tulajdonosainak.
Hogyan jutottunk el egy nyilvánvalóan értelmes felfedezéstől a gázolaj, az acél és más nem harmonikus anyagok használatáig? Fontos szem előtt tartani, hogy nem csak a használatból eredő szennyezési tényezőt kell nézni, hanem azzal is tisztában kell lenni, hogy mekkora szennyezést okoz az autógyártás, és maguk a felhasznált nyersanyagok.
Ha megnézzük a kendert, akkor elmondható, hogy megfelel minden ma létező környezetvédelmi szabványnak, sőt teljes mértékben felülmúlja azokat. Ezen technológia elnyomása nagyrészt annak a ténynek köszönhető, hogy törvényen kívül helyezték az USA-ban 1937-ben, mivel potenciálisan káros hatással lett volna sok hatalmas iparágra abban az időben.
A több tízezer termék közül, amik kenderből készülnek, az egyik legrendkívülibb Henry Ford műanyag autója. 1941-ben épült és cellulóz rostot tartalmazott, amit kenderből és búzaszalmából készítettek. A műanyag könnyebb volt, mint az acél mégis képes volt ellenállni 10-szer nagyobb hatásnak, horpadás nélkül.
A Kestrel kender kompozit karosszériája igen jó eredménnyel ment át a törésteszteken, ellentétben az acéllal, a panelek visszanyerték alakjukat az ütközés után. Mivel a kender könnyű, ezen tulajdonsága nagyban hozzájárul az üzemanyag-hatékonysághoz.
Hemp Car - Kestrel :http://ift.tt/1Np71TM
A legrégebbi ismert feljegyzés a kender gazdálkodásról 5000 évre nyúlik vissza Kínába. Több ezer éve a hajókötelek 90 százaléka kenderből készült. A kender egy korlátlan, örökké tartó erőforrás. Ezen okból kifolyólag komoly veszélyt jelent a jelenlegi pénzügyi és gazdasági rendszerre. Úgy tűnik, hogy a most működő rendszer megpróbál mindent megtenni annak bizonyítására, hogy a kenderből készült termékek miért nem lehetnek tömegesen gyártott és megvásárolható cikkek. Itt az ideje a változásnak, hogy végre használjuk az új módszereket és technológiákat, melyek harmóniában vannak a bolygóval.

Forrás : http://ift.tt/1Np6Zv3